tisdag 3 mars 2009

Vilken dag.

Dagen började kl 05.00.
Vaknade när Mikaels väckarklocka ringde, vi låg å pratade en stund och då funderade han på när vi skulle lämna Tuffs hos veterinären och det va mellan kl 08,00-08.30, han hade funderat på att han kunde ju börja en timme senare å då ta med sig Tuffs så att jag inte skulle behöva fara iväg med 6 barn och sen varit tvungen att försöka dryga bort 1,30 tim vilket inte kändes så kul eller lätt så jag tyckte det va en kanon ide.
Då va det bara att försöka få tag på Linda el Conny så inte dom skulle behöva dra upp barna så tidigt alldeles i onödan, efter några sms och ringningar så fick jag kontakt

Upp, packa allt som ska med, frukost å sen in i bilen för att fara å hämta upp Nicklas och Veronika å sen bar det iväg till Umeå på barnens hus där jag skulle springa in för att köpa en present till Feilcia och sen bar kosan till Leo´s lekland.
Jag hade inte berättat för barna var vi skulle, det va så kul att höra på deras diskution om vad som skulle hända.
När mina barn såg var vi var så jublade dom rakt ut, Nicklas och Veronika hade aldrig varit där så dom tyckte det skulle bli spännande.
Väl inne så informerade jag om vad som gälde.
Det blev först lek och sen lunch, jag fick många blikar på mig när jag stod där med 6 barn själv, sen blev det mer lek, barna va dyng sur i svett, men kul hade dom.
Vi skulle hämta hem Tuffs mellan 15,00-15,30 så kl 13,30 tog vi oss fika, nu hade även Fanny blivit mer modig än då vi komme så hon pep iväg så fort hon fick chansen och när vi skulle fika så blev det lite rörigt innan alla valt så då pep hon i väg några svängar, tur att barna va så snäll och duktiga att hjälpa mig med att hämta henne.
När vi sen va tvungen att fara så va det ledsna miner, ingen ville fara hem.

Sen vände vi kosan till Vännes för att hämta upp en gråggig katt och sen hem och på hemvägen så satt barna å pratade om dagen och Nicklas sa att detta va hans bästa dag någonsin å sånt är roligt att höra. Innan vi va hemma så sov alla utom Mathias.

Hem å lämna av barna, sen mat.
Mikael tog barna å for en sväng till pulka backen, sen blev det fika och krypa i säng.

Slöa nu med en kopp kaffe och ska se house.

Hoppas att ni alla har haft en lika bra dag som jag.
Good Night Pictures, Images and Photos

Inga kommentarer: