onsdag 25 mars 2009

Våffel dagen

Morgonen började med slags mål mellan Hampus och Mathias, ingen kul början på morgonen.
Felicia stannade hemma när jag for å lämnade pojkarna och när jag kom hem så hade hon klätt på sig och tagit ut vagnen å va ute, sen ville hon gå över till Conny´s en stund, jag sa att Alisia och Linda nog låg än men hon trodde att Conny och Max va vaken så hon ville gå dit ändå så hon tog vagnen och gick. Hon kom hem efter en stund för dom skulle till Nordmaling en sväng men fick komma över sen.

Isabell och Gunilla komme över på em och när Gunilla for hem så stannade Isabell kvar.
Dom gick ut på en promenad med dockvagnarna, sen åt vi lunch, nisse gröt.
Efter det gick vi över till Camilla en stund, efter en stund så ville Felicia gå till Conny´s, jag trodde inte Isabell ville men hon följde med Felicia dit, själv for jag å hämtade Mathias, det tog en stund innan jag komme därifrån pga lite olika saker.
Hampus hade visst hamnat i bråk i dag, två gånger med två olika, nämnde det till en av föräldern om det, det är tur att det finns föräldrar som inte bara tar sina barn i försvar när något händer, att man faktiskt kan acceptera att det va ens barn som började, inget barn är perfekt, inte ens mina är det och det är jag fult medveten om. Det är så lätt att skylla på det barn som har slagit eller puttat eller något liknande, men oftast så beror det på något tex retning, nyp, en putt el något liknande.
For sen till Conny´s för att se hur det gick för flickorna och det gick kanon bra, stannade en stund och sen for jag, frågade om Isabell ville stanna kvar el följa med mig men hon ville stanna, så kul för hon.

I dag är det våffel dagen så det va klart att det blev våfflor till middag, har även stekt på lax efter som jag tog upp det på fm som Mikael få ta till lunch i morgon. I dag så va det Hampus som gjorde maten själv.
Mathias stannade kvar hos hos Conny´s å åt där och han åt bra.

Efter vi ätit så gick vi oxå över dit å tog en kaffe tår, sen hem å ge barna kvälls fika å sen hoppade dom i säng, å nu är det vår tur.
Dividers Pictures, Images and Photos

Inga kommentarer: