fredag 20 februari 2009

Semlor

Idag va det in planering av bak.
Lämnade pojkarna å sen hem för att börja men då kom Gunilla och Isabell förbi en sväng. Dessa två damer är får roliga....

När Gunilla sen for ( Isabell stannade en liten stund) så satte jag igång med att göra degen, efter en liten stund så kom Gunilla å hämtade Isabell. Så jag å Felicia satte igång å hjälpas åt med semlorna, jag delade upp degen å Felicia rullade dom, hon är så duktig på att hjälpa till med bakning flickan min.
Klockan 12.00 så hade vi bakat 40 st semlor, skönt nu slipper man köpa en massa dyra semlor och sen är hemma gjorda mycke godare.

Jonathan ringde å sa att Hampus va hos dom och undrade om han fick följa med dom å grill och det va ok.
Va upp å hämtade Mathias på fritids å då ville Felicia stanna hemma själv, ok vi provar.

Taccos hade Mathias beställt till middag i dag så då fick det bli det.
Mikael hade funderat på att åka upp till Bergsjö för att hämta hem en skoter och pulka så vi kan ut å åka härifrån, hade hört med Kent-O om han ville haka på och det gjorde han.
Så efter vi ätit allihopa så åkte vi alla upp, Mikael, Kent-O, Hampus, Mathias och Felicia for med skotern och jag å Fanny tog bilen å körde hem.
Mathias hade somnat i pulkan på väg hem, han är ju för gullig, skulle kunna somna på cyckeln om han va trött.
När dom kommit hem så blev det fika, nybakta semlor, Camilla och Kent-O kom oxå över på fika. Sen lägga barna för att få lite lugnt en stund.



Photobucket

Inga kommentarer: