torsdag 12 februari 2009

Aj,aj

I morse miss lyckades Mathias å Felicia med att sova/ligga till den bestämda tiden.
Så ingen kompis i dag å dom accepterade det.
- I morgon ska vi sova längre.
Varmt å skönt va det i alla fall när vi steg upp, Mikael satte igång pelletsen i går kväll.

En liten promenad tog vi oss flickor i det fina vädret, Fanny satt i pulkan å Flicia drog hon. Sen hade vi bokat tid hos Camilla för att få kaffe.
När jag va där så ringde det från fritids, Hampus å Mathias går ju på miniorernator.
Dom hade ringt till fritids för att meddela att Mathias vägrade lyssna på dom och bara sprang omkring så dom undrade om dom kunde skicka tillbaka han till dom, men efter som hans tid på fritids va slut så ringde dom till mig så jag for å hämtade han på en gång.
For ne till Camilla för att hämta upp flickorna, han bara in så började Felicia bråka med Mathias, hon bara skrek när jag sa till hon. Mathias ville gå hem å Felicia ville åka bil, jag bad Mathias ta hem pulkan å när Felicia går ut så börjar hon skrika. Jag tror bara att hon skriker för att hon ser att Mathias tar pulkan så jag reagera inte på det för än Kent-Ove kommer in å ropar på ljumt vatten, då hajar vi till, hon sitter fast med läppen i bro räcket, AJJJJJJJJJJ.
Oj va det blödde, det bara rann, så det va bara att gå på toan å försöka få stopp på det.
Kent- Ove är en räddande ängel, hon hade kunnat fått ståt där i 5 min till utan att vi hade tänkt att det hänt något, stackaren.
In i bilen med en blödande å skrikande tjej.
Hemma va det bara att tvätta av hon å sätta dit ett fuktigt papper som han fick hålla där. I säng med Fanny oxå, sen sätta sig å andas ut en stund.

Klockan 17,00 så for vi upp till skolan för att se på vad barna gjort under hösten och vintern, Å va fint, va duktig dom är, måste oxå ge deras lärare Gunn-Britt en stor applåd för det jobb hon lägger ne på barna.

Hemma blev det en ordentlig kvälls fika eftersom vi inte ättit någon middag, dom bjöd på varm korv på skolan så det blev vår middag.

oj va det blev mycke skrivande, ska sluta nu, tänker se Knutbytv´n å se om det är något se värt.

Nattis.

1 kommentar:

Linda sa...

ajjjjjjjjjjjjjjj! hur e det med min lilla polare? kram o hälsa hon från mig =)