torsdag 8 januari 2009

Otur

För middagen blev lugn, vi åt en sen frukost å en tidig lunch, Amrekanska pannkakor.

Har förberett pojkarnas saker för över sovningen på skolan som dom ska göra i natt, hela skolan, så spännande

Barna va ut å lekte en sväng, det är ju så roligt nu när det har kommit lite snö.
Sen for pojkarna över till Adam en sväng, efter ett tag så ringer Inger å berättar att Mathias gjort illa sig i huvudet så han är på väg hem. Efter en stund så kom en skrikande pojk hem, oj vilken bula han hade i bakhuvudet, som ett halvt ägg, förstår att han skrek.

Nu va det bara at vänta på att fara, pojkarna skulle vara på skolan kl 16,30, ringde gubben för att höra när han skulle vara hemma och han skulle hinna hem så då behövde jag bara ta pojkarna, men vad händer ju snörök å dålig sikt så kl han bli 16,50 innan han va hemma, det va bara att skynda iväg.

Väl hemma så va det mat dax, han nästan äta upp allt då det ringer från skolan.
- Mathias har gjort illa sig ordentligt i munnen.
- Jag kommer.
Jag kunde höra hur han skrek ända ut, de två översta tänderna hade fått en ordentlig smäll, frågade om han ville hem men inte, så jag stannade kvar, följde med å såg på filmen på Rundviks gården å sen upp till skolan för att hjälpa dom med packningen, frågade Mathias om han skulle stanna å det skulle han göra.
Få ringa i morgon till tandläkaren å prata med dom.

Vi få väl se nu hur det går, om det är någon som ringer för att någon av dom vill hem, jag tror nog att dom kommer att sova hela natten men man vet ju aldrig.

Sov gott mina guld klimpar.
Photobucket

Inga kommentarer: