söndag 11 januari 2009

Mer otur

En del värkar vara född med mer otur än andra.

I dag så har alla varit hemma.
Jag har tvättat, strukit gardiner å satt upp dom, handlat med Camilla mm.
Mikael har hållet på i källaren och garage, barna har snickrat och kastat in lite ved.

Innan vi skulle börja med maten så fick barna bada, själv höll jag på med tvätten. Gick upp med några saker så hör vi ett gall skrik, Mikael springer ne och kommer upp med en blödande pojk, Mathias.
Han hade dykat och när han komme upp ur vattnet så tjongade han in huvudet i dusch kranen och fick ett ordentligt jack i skallen, det bara sprutade blod.
Det va bara att ta fram saxen och klippa bort håret så vi kunde se hur det såg ut, ca 3 cm långt och det glepade ca 3 mm.
Mikael tog sen fram rak hyveln så vi fick bort allt hår, det skar i mig när jag höll fast hans huvud, han skrek å skrek, det va SÅ synd om han, ögorna tårades på både han och jag.
Han va SÅ duktig, sen va det bara att försöka tejpa ihop såret, det va tur att det inte va i pannan eller någon annan stanns i ansiktet för då skulle det behöva sys.
Nu ser han så söt ut med en kal fläck på 5*5 cm nästan mitt på huvudet.
Min älskade lilla oturs pojke.

Det blev en kväll framför tv´n, vi spelade lite gitarr stare tillsammans, sen kröp dom i säng och nu gör vi desamma.

Sov gott.
Photobucket

Inga kommentarer: