tisdag 16 december 2008

Vilken dag.

Oj, oj, oj.

Har börjat sova så himla dåligt på nätterna, det tar 1-2 tim innan jag somnar, på tok för mycke i skallen, det bara snurrar kan inte slappna av. Sen när man väl lyckas somna så vakna Fanny å vill ha mat sen är det bara att försöka somna om å det är inte så lätt. Kl 5 ringer M veckarkl som vanligt sen far han vid 05,45, vid 6 vaknar oftast barna men i dag så fick jag sova till ca 07,00, skönt.

Upp å lämna av pojkarna å när jag skulle lämna Mathias så fick han för sig att han inte ville stanna kvar, en kram till å en kram till å en till. Jag har alltid sagt att det bara blir en kram, puss och mjuk så han vet vad som gäller. Men i dag ville han inte stanna kvar, fröken fick bära iväg han, hon försökte muta med sig han men är en kille som inte går att muta, när jag for iväg med bilen så såg jag han ute för att springa efter mig men fröken han ta han.
Han bara hem eller ne till Camilla, jag såg henne ute så jag åkte ne för att heja, så ringer dom från fritids å berättar att Mathias smitit å dom tror att han är på väg hem, hon skulle gå ut å se om hon såg han någonstans.
For hem för att se om han skulle komma hem eller om hon hittat han, men när jag kör in på gården kommer han ut, gick ditt för att hämta han å köra tillbaka men han. Då upptäcker jag att han hade inga ytter kläder på sig, han hade sprungit hem i bara sandalerna å i denna halkan, han va dyng sur hade ramlat efter vägen.
For upp med han igen å på vägen upp så mötte vi fröken så vi plockade upp henne. Pratade sen med hon om varför jag for upp med han och det är för att annars kommer han att fortsätta med detta, då har han vunnit och hon förstod. Jag sa det att om vi bestämt att han ska stanna hemma innan vi far upp så är det helt ok, men ändrar han sig när vi kommit upp så får han faktiskt lov att stanna för annars så kommer han att förtsätta, å då vet han att han kan vinna.

Väl hemma så va det tvätt som gällde, han även kokat lingon sylt i dag, spelat olika spel med Felicia, gick ut en stund, över till grannen men hon va inte hemma.

Kl 18,00 så skulle jag iväg å äta julbord med jobbet på Annas, mycke gott va det.

Känner mig less, barna ligger å det är dax att krypa till sängs å hoppas på en natt med lite mer sömn.

Vad är det för fel på oss ??????


Christmas blessing Pictures, Images and Photos

Inga kommentarer: