måndag 22 december 2008

Tomten

Morgonen började som vanligt, FULL FART kl 06,00, va inte på bra humör, skickade ut Mathias å Felicia vid 06,40, dom va helt hopplösa. Dom komme in efter ca 45 min då hade dom skottat lite snö.

Vi va förbi Lindas en sväng å fick en kaffe tår, sen iväg å hämta Mathias som ville fara till Jonte och det gick bra, Isabell följde mig hem. Alla barna va ute å lekte i snön, dom skottade och grävde.

Efter Middagen gick vi över till Camilla å Kennt-O, K-O skulle hjälpa Mikael med skoter skidorna å det tog sin tid så jag å barna for hem, fika, pyjamas, tand borstning och i säng med alla.
Gubben kom hem efter barna gått å lagt sig, synd.

Har nu suttit å slagit in lite julklappar och lagt dom under granen, så mysigt.

Nu är det bara att krypa i säng, det kommer en dag i morgon oxå, har alla barna hemma.

Jo föresten, när vi va hos Camilla å Kennt-O så ser vi hur tomten kommer gående efter vägen, barna blev helt eld å låger, hoppade i skorna å sprang i väg utan jacka å mössa. Dom sprang fram till tomten som hade en säck med sig för att prata lite å då tar tomten fram paket till dom, ett var, må tro dom va glad när dom kom in, Felicia bara skrek. - JAG har träffat tomten, jag fick ett paket.

Tack snälla tomten. (??????????????????)
Photobucket

1 kommentar:

Gunilla sa...

Gissa vem det va???:)