torsdag 25 december 2008

Dan efter.

Ja då va julen gjort bort.

Min mamma komme förbi på fm och tog en fika med oss.

Kl 12.00 kom farmor, farfar och Sven-E. I det här huset så äter vi kl 13.00 så man har gjort bort maten innan Kalle börjar så alla få sätta sig i lugn å ro å se det.
Sen blev det lite fika. Efter ett tag så kom tomten förbi å delade ut paketen. Det blev inte så mång i år men det är ju inte mängden som räknas, barna fick lite pengar å det va bra.

Frukt å nötter å hjälpte barna att titta igenom vad dom fått.

Strax före 20.00 så for dom hem och vi blev själva, ganska skönt. Satte oss å såg på Tomten är far.... Ett måste till jul.
Hjälpte barna i säng å satte oss en stund å njöt av lugnet.

Fick sov morgon, vaknade av att någon satt å målade mig, fick panik, öppnade ögonen å där satt Felicia å målade mig, men som tur va så va det inte riktigt utan hennes låssas smink som hon fick, hihihi.

Efter frukosten så for Mikael å barna upp till Bergsjö som vanligt för att åka skoter, vill ju passa på när det finns snö. Själv så började jag röja efter går dagen.

Hihihi, måste få berätta, vid frukosten så såg Mikael att Skrållan lekte med något under bordet så han bad mig att kolla vad det va. Jag såg att att det va nå mörkt så jag trodde att hon hade fått tag på en liten nalle som Fanny fick, men när jag böjer mig ne för att ta upp den så skriker jag till å Mikael börjar skratta. Då var det ingen nalle utan en fågel som hon dödar å tagit in för att visa upp, va inte bered på den.

Till middag bjöd vi över Linda å Crisse, massa mat över från igår så dom komme å hjälpte oss å äta upp, men det blev över ändå.

Vi har fått nya besökare hos oss, råddjur, vi har två stycken som kommer å äter hos oss, dom är så finna.

Nu i kväll så har vi suttit med barna å spelat med Mathias julklapp, ett liknande gitarr heros, men man pluggar bara in den i tv´n å sen är det bara att spela, en enklare variant men super kul. Mikael å jag satt å tävlade mot varan en stund efter barna gått å lagt sig.

Nu är det nog dax att släcka ne, Mikael pratade om att vi ska upp å åka skoter i morgon oxå, om vädret är bra.

Jo föresten glömde skriva att Fanny kan gå. I mån när vi va hos Camilla å Kent-O så tog hon 4 små sten och i tis så höll jag på med hon och hon blev bara modigare å modigare och innan kvällen så gick hon små sträcker, så duktig så.
Under gårdagen och dagen så har hon tränat så nu går hon riktigt bra, lite ostadigt men bra, det syns på hon att hon tyckte att det är roligt så nu går det nog fort innan hon börja springa här.

Nä ses sen.

Photobucket

Inga kommentarer: