fredag 5 december 2008

Fredag kväll

Är på bena i dag, skönt.



Kände redan i ons att jag inte mådde så bra, även Hampus å Mathias kände sig lite krasslig, så det blev bestämt att dom skulle få vara hemma resten av veckan.

På torsdags morgon när vi vaknade hade jag en sån gräslig huvudvärk så jag tog mig inte upp ur sängen, tur att jag inte behövde åka iväg med någon. Hade stor lust att ringa hem gubben men jag visste att han inte skulle kunna komma hem, för mycke jobb, han är tvungen att jobba över i dag å det visste vi.

Tog mig efter ett tag in till toan å tog en dusch

Blev liggandes hela dagen och naturligt vis så va det full fart på barna, Mathias hade kunnat fara till skolan ändå såg jag, för det va full fart på han. Låg å frös hela dagen, barna fick spela dator å se på tv´n för jag orkade inte göra något med dom.



I dag kändes det lite bättre, mindre huvudvärk. Hampus stannade hemma å Mathias fick fara till skolan, sa att dom fick ringa om han inte orkade, ingen ringde.



Va in en sväng till Nordmaling, slut på skit papper, For förbi Gunilla å där blev Felicia kvar, hämtade Mathias han hade ramlat å fått en smäll på kinden så han har en fin början till en blåning.



Nu sover lillan, pojkarna ser på tv´n, själv lyssnar jag på en ljud bok Paradiset, men den tog slut nu, ska ladda in nästa bok nu, Prime time, en mycket bra serie ( Lisa Marklunds böcker).



Kvällen blir nog lugn, vi har inget planerat, få se om det blir en film det brukar inte vara nå sevärt på tv´n på fredags kvällarna.

Inga kommentarer: