tisdag 23 december 2008

Dan före doppar dan

Då är det bara timmar kvar, all denna förberedelser å så är det över på en dag.

I dag så har alla barna varit hemma, dom va så duktig på morgonen, va så tysta å snälla. Kl va ungefär 07,30 när dom kom ne å berättade att tomten varit hit med några paket, det är så roligt att se dom leva in i julen, det är väl bata en tids fråga innan det är slut.
Dom satte sig för att se på tv´n en stund, Fanny vaknade oxå men satt nöjd i sängen å lekte, så jag fick slumra en timme till, så underbart. I bland så är dom så duktiga så.

Efter frukosten så klädde barna på sig å gick ut för att leka i snön, super kul.

Mikael jobbade halva dagen, va hemma vid 12,00. Pappa med fam komme förbi för att lämna några jul klappar till barna, små pratade en stund innan dom for hem så att det inte skulle hinna bli så mörkt för då blir det så svårt för pappa att se.

In till Nordmaling en sväng blev det sen, jag tyckte jag gjorde ett kanon jobb eller det va nog för att jag hade flyt.
Dagen före julafton hur mycke folk är då inte i farten. Jag for först på falgrens, sen apoteket, bibblan, systembolaget och sist in på ica å hem. Allt detta tog bara en timme, från jag lämnade gården tills jag kom hem, bra va.

Middag å sen satte vi oss å såg på en jul film med barna. Sen fick dom krypa ner i badet en efter en, dom frågade om dom inte skulle kunna få vara vaken hela natten, det är klart ni få ä uppe så länge ni vill. Mathias slocknade kl 20.20, Felicia höll sig vaken till 22,00 och Hampus är vaken än.

Har nu ringt till mina sysskon å önskat dom god jul å nu är jul skinkan precis klar.
Några paket kvar att slå in och skriva namn på paketen.

Nu sitter Mikael å äter en tunnbröd smörgås men ny griljerad skinka, gott.

God natt på er alla och god jul på er.
Photobucket

1 kommentar:

Gunilla sa...

GOD JUL på er alla önskar grannarna i huset bredvid.