onsdag 22 april 2009

Umeå

I dag skulle jag skjutsa Linda och Max till lasarettet så jag såg till att pojkarna kom iväg, lämnade Felicia hos Conny, plocka upp Linda å Max sen till farmor å lämna Fanny, vi skulle vara där kl 09,30.

Allt gick bra på lasarettet, en miss, läkaren på barn skulle ringa till öron så vi skulle få komma dit å titta i hans öron, å vi väntade å väntade, tillslut började vi fråga hur lång tid det skulle ta innan vi fick komma in. När dom börja kolla upp saken så hittar dom oss inte och vi förklarar att läkaren hade skickat oss hit, men tydligen så hade hon inte ringt å anmält oss, så nu hade vi suttit där i en tim helt i onödan, dom kunde klämma in oss om två tim men Linda ville inte väta ännu mer, hon va inte glad å det förstår jag hon.

Vi for iväg till ersboda å åt lite mat sen gick vi på några affärer, jag va ute efter ute västar till Mathias å Felicia även till mig själv oxå. Vi va in på tre affärer men inget, sen in på systemen, tittade in på stadium oxå för att se om de fanns nån väst där och det fanns det, både till Mathias och Felicia, hittade en till mig oxå men blev plötsligt snål, men efter lite fundering så köpte jag till oss alla tre. sen bar det iväg hem.

Vilken härlig dag, inga barn, bara att gå å titta å strosa, det är inte ofta man far in så här så det gör det väl extra roligt.
Vi få göra om detta.

Det blev lite knepig middag, först åt barna, sen jag för Mikael fick besök av en som skulle komma å titta på några saker, sen kom farmor å farfar å då kom han på att han skulle in på soptippen så maten får vänta..

Nu har tystnaden kommit och man känner tröttnaden komma krypande.
Ha det så bra.
good night Pictures, Images and Photos

1 kommentar:

Linda sa...

..linda ville inte väta ännu mer? hi hihi Ditte gumman! N:et fattades =). Men de e lugnt.
Tack för idag! Ja det måste vi absolut göra om!!! Kanske bara ska dra o göra den där gaddningen??? *Ler*