måndag 13 april 2009

Lör - Mån

Ja ha då va påsken förbi och främandet har farit hem.

Lördag hände det inget, bara slöa, förberedde steken som vi skulle äta på söndagen och va ut på en promenad.
På kvällen kom Ella å Bosse förbi, kul det va ett tag sen.

På söndagen for jag in en sväng till Nordmaling för att köpa lite saker, stöka undan och förbereda för middagen, gjorde en pannacotta som efterrätt.
Det blev steken som jag gjort iordning i går, potatis grateng och sås med tratt kantareller.
Kl 17,00 kom alla, vi blev 11 st som åt.
Barna fick bada i badtunnan, jag å Helen satt å pratade en del och några såg på tv´n.

I dag har det oxå varit lugnt, Mikael tog med sig barna upp till Åleberget och åkte pulka det har ju varit kanon väder, har tvättat lite, haft ut sängkläderna på vädring, skrubbat ren en matta som fått sig en fläck.

Fick en glad nyhet i dag oxå, jag ska få bli gammoster igen, kul, kul, kul.

Peder och Ina kom förbi för att titta på våra kattungar, dom ville ha en av dom och sen åt dom mat med oss, har inte träffat Ina nå mycke, är en mycket trevlig tjej, enkel och lättsam är hon, måste försöka fara in till stan å hälsa på dom någon helg.

Nu ligger barna och vi sitter å myser framför öppen spisen.Photobucket

1 kommentar:

Linda sa...

vilken ville dom ha? jag ville ha ev två ..... =0/
Den som ser ut som skrållan jr samt den gula.....va jag intresserad av. vill ha två så de kan ha roligt tillsammans ju.Men med min otur så ville väl dom ha ngn av dom? Ja sa förut ja ville ha, men ha avvaktat iväntan på om ni skulle ha ngn först, så jag inte tjingade just den.....
hm....jaja, öh förresten tack för hjälpen i helgen!
Kram!