tisdag 7 april 2009

Något kult

OJ vilken händelserik dag det blev i dag.


kl 07,30 satte jag igång att förbereda bullbak, efter pojkarna gått så satte vi igång å baka jag och Felicia, hon fick en egen deg bit att baka ut och dom blev så finna.

Han precis grädda två plåtar så kom Gunilla, Izabell och min mor förbi så då blev det kaffe och ny bakta bullar, Izabell stannade kvar när Gunilla for.

När kl va 10,30 så hade jag hunnit baka ca 70 st bullar, tvättat upp ett täcke och tre kuddar och det kändes super.


Amanda komme över å lekte med flickorna i dag, kl 14,00 for vi för att hämta Mathias å skjutsa flickorna till Gunilla, Mathias ville fara till Gustav så han ringde dit och fick komma.

Själv så for jag hem för att lägga Fanny, sen stöka undan och sen besökte jag soffan en stund.



Vi fick äta middag själva efter som Mikael skulle iväg på en gång å hämta upp vår badtunna som vi beställde i går kväll.

Sen hände det något riktigt spännande, Jag fick vara barnmorska...

Vi har fått fyra små ur gulliga katt ungar, Vi hade inte berättat för barna om att vi skulle få kattungar så dom visste inget, är vi hade ätit så började jag misstänka att något va på g, vi hade gjort iordning en bädd nere i källaren med hon kröp under vardags rums bordet och där ville jag inte ha det så jag bar in hon i vårt sov rum, hon ligger ofta i min garderob så jag hade gjort iordning en hylla där åt hon så jag la hon där.

Första kissungen va jobbig att få ut och ont hade hon, men dom andra tre gick bättre, undertiden jag satt hos hon så va pojkarna så snäll å passade Fanny, ville inte att barna skulle vara med så hon skulle bli stressad.

När det va säng dax så fick dom komma in å titta men då hade hon bara fått två så det blir en kul överraskning i morgon när dom få veta att det blev fyra st om det inte kommer något till i kväll, vi få väl se.



gått folk nu tänker jag säga god natt.
cutie!! Pictures, Images and Photos

1 kommentar:

Linda sa...

åååå va kul! va duktig du är, barnmorska =0). Lill-mormor.....hihi
vill kika, e så sugen!!! du minns a ja sa va?
tror säkert en trevlig suprise för barnen imorrn.......
kraam!!!