söndag 23 november 2008

Jul städ

I dag blev det julstäd här hemma, alla har hjälpt åt.
Barna har fått var sin trasa och spray flaska med såpa i för att kunna torka alla dörrar och lister, gubben ha tagit ne gardiner och dammsuget på alla våningar. Själv har jag skrubbat i skåpar, fläckten, bakom bla spisen, strukit gardiner och hängt upp dom, ut med dukar och lite jul pynt.

Nu sitter barna å se på tv´n, gubben håller på att kakla klart toan i källaren, själv är det mat på g. jag gjorde en stek i går men vi for å grattade Patrik å dom bjöd på mat så vi tar steken idag, klyft potatis och grönt blir det till. Sen blir det nog att slöa framför tv´n med barna, lite mys pys, lite godis blir det nog oxå för det tycker jag vi förtjänar oss alla.

I morgon bär det av till stan igen, denna gång så gäller det Fanny, känner mig riktigt nervös, jag tror att det inte är nå fel men ändå så finns det små grejer som gör en fundersam. Vi få väll se.
Photobucket

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin sida du har,väldigt mysig att komma in till. Ska hålla tumarna att det går bra med tösen.