söndag 31 maj 2009

SOL

Oj vilken värme vi har haft i helgen, helt underbart.

Vad har hänt här på postgatan...

Fredagen rullade på som vanligt.
Pojkarna varit i skolan på fm, sen en massa kompisar här hela em.
Mikael for upp till Lemesjö med Hampus så jag å dom andra barna va hemma å tog det lugnt, ja dom va med kompisar ganska länge men dom är ju ledig.

Lör blev det en sväng till Nordmaling för att köpa några saker, ha hållet på i växthuset för att förbereda in för planteringen, jag fick en säck dynga av Linda, snällt, snällt.
Massor av barn har det varit här som vanligt.
Va över till Linda för att kolla om träkoja till barna så dom har börjat spika med den.
Grillat till middag, Linda å barna komme oxå över å grillade med oss, sen blev det kort spel och jag tror det gick dåligt för en viss person, hihihi.
Sent blev det.

Sön.
Morsdag, ingen frukost på säng fick man, suck, men men kanske nästa år.
Va å grävde upp lite blommer åt Linda så som vi gick över med, gubben tog med sig gräsklipparen, hennes funkar inte.
Sen blev det att fara till min mor å fika.
Väl hemma så planterade jag ne tomatplantorna som jag fått av Linda D, har även fått gurkor och paprika. Morötter, sallad och purjolök planterades.
Sen blev det att rensa rabatterna, snart klart.
Farmor, farfar, Sven-E och Kamilla kom över å åt med oss, gjorde kassler sallad.
Kaffe å tårta sen.
Kastade barna i duschen sen, måste ringa till bvc om Felicias prickar, undrar om men skulle göra en prick test på hon.
Fanny fick några myggbett på pannan och nu när jag skulle lägga henne så har det svullnat upp så hon har en stor bula, ser inte riktigt bra ut.

Ligger i sängen nu å skriver, få bli en tidig kväll.
GOOD NIGHT Pictures, Images and Photos

1 kommentar:

Linda sa...

Revansch!!!!! (lr hur d stavas som ;-))
Tack för helpen idag, eller i helgen ska jag väl säga.

Kram på er!!