söndag 9 augusti 2009

Hallon monstret.

Då va jag här igen.

Vilket underbart väder vi har haft denna vecka, men ska jag va ärlig så längtar jag till hösten.
Hösten är min favorit års tid, Sval å härlig luft, alla dofter ute, dom otroligt fina färger som vi får, plocka bär och svamp.

Vad har hänt i sommar då...
Vi va in på nolia en dag och kikade gubben och jag, barna fick vara hemma.
Det ha blivit en hel del fiske, plockat bär och svamp, varit å klättrat i grottor i bla Gideå, varit i Bergsjö å städat upp, en sväng till Lycksele, bytt fönster, rensat upp lite här hemma.
Ägnat mycke tid till barna, spela brännboll, fotboll, åkt fyrhjuling, cross mm. Det har varit mycke barn här och även dom har fått följa med oss på en del utflykter som vi gjort.

Idag så har jag å Camilla varit en liten sväng på auktionen i Mo.
Fick en 5 liters hink hallon av farfar som jag har rensat och kokat upp, sen fick vi främmande av ett hallon monster, hihihi, han åt som bara den Liam.

Vi åt grillade med Linda och Conny.

Fanny har blivit lite förkyld, snorig å lite hes, när hon klev upp i morse så rann tårarna på hon och ögonen va alldeles röda, få hoppas att det inte bli nå mer och att det gå över fort.

I morgon börja gubben å jobba igen och jag har börjat min semester i dag och om en vecka börja barna skolan igen, ska bli riktigt skönt att komma tillbaka till alla rutiner igen.

Nu har tystnaden lagt sig och vi slöar en stund framför tv´n.
Photobucket

Inga kommentarer: