söndag 26 oktober 2008

Sön

I går va det en dålig dag, mådde inge bra alls.
Mikael for och jobbade kl 11,15, visste inte hur länge han skulle behöva jobba men förmodligen hela kvällen. Va tvungen å lägga mig när Fanny la sig för att vila kl 14.
Vaknade vid 15,30 med ett ryck, var är alla????
Fick ett svagt minne av att jag pratat med dom och att Mathias frågade om han fick fara till Adam och Hampus å Felicia ville fara till Amanda, jag mindes oxå att Kent-O va för bi med fisk men allt kändes som i en dimma, väldigt otäckt.
Ringde Adams för att höra så Mathisa va där och sa att han skulle komma hem, ringde även hem Hampus å Felicia, dax att fixa middagen. Precis när vi sätter oss för att äta så ringer gubben, är på väg hem, det blev lite godis och tv tittande innan det va säng dax.

Idag tog Mikael med sig dom tre äldsta barna upp till Bergsjö för att hugga lite ved, grilla korv å åka fyrhjuling.
Själv blev jag liggandes på fm, mådde kass, unge fär som igår, även migrän, tur att lillan sovde.

Piggade på mig framåt kl 14,00, började rensa Felicias rum, fick kasta en hel del, saker som va trasig men mäst det som hon inte leker med utan bara ligger å ta en massa plats.
Har burit en en massa skor å kläder, rensat upp så ny har vi flera kassar med kläder som ska på insamlingen
Kl 15,00 kom familjen hem även Peder kom förbi en sväng.
Kastade alla i badet, blev lite trångt, 3 barn å en pappa.
Det blev hemma gjord potatismos å fisk till middag, fisken vi fått av Kent-Ove, super gått.

Känner oss alla lite mör å trött så alla har placerat sig framför tv´n, själv ska jag sätta mig å rensa ca 3 kg ( 8-10 liter) tratt kantareller, så jag vet vad jag gör i kväll, hihihi.
Photobucket

Inga kommentarer: