tisdag 15 december 2009

Snö

Hej å hå va tiden gå.

Vad har man gjort i helgen ???
I lör så tog jag med mig Hampus till Häggströms för att handla lite kläder åt han, han fick välja själv och prova kläderna. Det blev ett par byxor, två kort armar, en skjorta och en munk jacka, han va så nöjd så.
Sen for vi å handla.

Vi blev bjuden på mat av Peder å Ina, dom kom ne till oss. Sen kom även Ella och Bosse.

På söndag for vi upp till Bergsjö för att leta efter årets jul gran, så hela familjen travade iväg till skogs. Gick ganska fort att hitta den, är så nöjd, Barna fick ta sågen och såga, dom va så duktiga, alla hjälptes åt och sen drog dom den till bilen, oj va dom jobbade.
Sen grillade vi korv, å gott va det.

Måndagen rullade på som vanligt.

Så roligt med snö, hoppas, hoppas, hoppas nu bara att snön få vara kvar nu fram till jul.
Har tvättat i dag, Felicia och jag har gjort fönster täckningar i dag. Dagen rullar på som vanligt.
Barna har varit ute å lekt i snön på em, dom är så nöjda..
I morgon bär det av på hemlig resa med skolan, ska bli kul, har alltid försökt att följa med på alla utflykter.

Kände mig lite på hoppad och anklagad för något som jag inte har gjort, blev både ledsen och lite arg, tycker att man ska kolla upp saken förs innan man börjar anklaga och blogga om det.
Har gjort mitt bästa att ställa upp och finnas där och bara prata gott.
Kändes inge roligt...

Photobucket

2 kommentarer:

You Know Me sa...

Har fan inte "bara" anklagat Dig! Men vem av de få som jag känner har kontakt med den där saken??? Och sen har INTE jag funnits där o ställt upp på dig?

Sen är det bara dom här i byn (som jag skrev) samt folk i kfors som vet om vissa saker. Skrev jag ditt namn???

Jag citerar från min egen Blogg:
"Och vissa saker som dom visste vet bara vissa av här i byn.... Känns som ett knivblad in i ryggmärgen...... Dålig stil. "

Alltså vad jag menade var att det e folk här i byn som läser, eller pratar med mig. Samt pratar jag med en som bor i sthlm (o det e ganska osannolikt att HON pratar med C) sen min familj i kfors-o tro mig dom vill INTE ha med han att göra! Så berätta SNÄLLA! vem i byn ha gjort så jag fått skit hos familjerätten??Ngn i byn e det ju....
Men jag tänker inte anförtro mig igen-åt ngn. Förutom min familj.

Och tro inte du jag blev ledsen när jag skulle göra ditt jobb i h & S, som jag stressade o åkte 8mil innan jag kunde ge dig själva papperet när du inte ha brytt dig o lämnat ut det? Varför skulle jag göra det??Egentligen....

Mamma sa...

Tur att vi kan å ha rett upp allt nu. Många gånger så kanske man inte tänker efter före el lätt ta åt sig i onödan.
Love you.
Kramis.