tisdag 17 november 2009

Smått

Oj vilken natt det blev, här händer det grjer.
Vaknade i natt vid 01,00 av att det pep.
Satte mig upp å tände lampan, oj, mellan mina knän ligger en liten katt unge och brevid den va nästa på väg ut. Hade känt på mig att det snart nog skulle vara dax, men har inte varit riktigt säker på när, men i natt så hände det.
Efter drygt en timme så hade hon fått 3 små katt ungar, gick upp å gjorde iordning i garderoben, där hon låg sist, la ne dom tre små i lådan där och sen bar jag över Skrollan oxå, misstänkte att hon skulle få några till. Somnade om vid 03,00.

Kl 05,00 ringde Mikaels väckare.

När vi sen steg upp tog jag mig en titt och då hade hon fått 5 små kattungar, 4 st ser lika dana ut dom är väldigt, väldigt ljusa och en mörk grå med en fläck på huvudet, så söta.

Iväg med Hampus och Felicia, Mathias å Fanny ska vara hemma i dag oxå.
Linda va för bi en sväng på fm. Det har blivit MYCKE tvätt efter nattens händelse, dynan, täcken, säng kläder, passade på att tvätta upp alla kuddar oxå.

Mathias har varit feber fri i dag så han få nog fara till skolan i morgon, men Fanny är inte pigg än, feber och snorig, har fått suttit mycke med henne i knät i dag.

Middag och sen i väg på handbollen, jag å Fanny va hemma.

Tv tittande nu, ska bädda iordning sängen å sen i säng.

Sleeping Pictures, Images and Photos

Inga kommentarer: