torsdag 29 oktober 2009

Skynda, skynda

Gubben steg upp kl 05,00, kl 05,40 kom Mathias som vanligt, gav han lite medicin för att se hur det skulle funka.
Fick han att lägga sig brevid mig en stund men när kl va 06,20 så gick det inte nå längre, han fick gå å se på tv´n och då kom Felicia, jag kröp ne en stund till för att se om man fick slumra en stund till. Å det fick jag, Mathias kom in vid 08,10 och frågade om han fick ta upp Fanny å det va klart.

Strax efter ringde Linda å undrade om en chaufför till Nordmaling, skulle in kl 10,00.
Upp å göra fruckost å göra alla morgon bestyr, skicka upp Hampus till fritids, han skulle upp å förbereda inf festen på fritids
Sen iväg till Linda, vc, falgrens, apoteket och ica. sen upp på fritids för att hämta Hamups för att göra iordning han och även dom andra, det ville bli målade i ansiktet.
Snabba ryck vi hade bara ca 45 min på oss att få något i mage och få alla 4 barn klar, Hampus tog med sig Felicia å Mathias Wille, sen upp med dom till fritids igen.

Hem å lägga Fanny, hänga lite tvätt, diska undan, elda mm.
Klockan rinner fort iväg, så sen va det bara å fara å hämta hem alla nöjda barn.

Flygande Jakob blev det till middag
Sen kom Sven-E, kaffe å sen hjälpte jag han med nå filmer.
Tick tack, var tog kvällen vägen ???
Få i säng barna å sen satte jag mig med räkningarna, vi klarade det även denna månaden.

Nu är man klar å man kan andas ut en stund, har inte haft många minuter av det i dag.

Dividers Pictures, Images and Photos

Inga kommentarer: