måndag 1 februari 2010

Oj,oj vilken D

Ännu en händelse rik dag.

Kallt, kallt, kallt, burrr.

I väg med Hampus på morgonen, kallt att gå men så är det.
Efter en stund så skulle jag på dagis för utvecklings samtal, allt va bra. Svängade in till Camilla å tog en kaffe där.

Sen kom Mathias hem å på dåligt humör, grina å skrek, kasta å slå, trappen va full med saker som han kastade ne, det va inte bara en sak som gick sönder. Jag ringde till skolan för att höra om det hänt något speciellt, men inte det.
Ta ett djupt andetag och försöka behålla lugnet.

Vi satte oss å fika är Hampus kom hem och sen spelade vi lite spel tillsammans.
Vid 15,30 så hörde jag ett j**a liv på Skrållan, först en katt å sen Skrållan, ja ha tänkte jag, Maja är hemma.
Men i samma ögonblick kom jag på att gubben har ju tagit bort henne så jag va tvungen att ringa han å höra och jag hade rätt, hon är död, men vem är då detta, en så gott som kopia.
Helt galen va katta i alla fall. Upp i fönstret i Fannys rum, rev ne blommorna, prydnadssaker och gardinerna, sen iväg till köket och samma sak där, upp i fönstret, rev ne mina två orkidéer och hängde sig fast i väggen. Ut med alla barn ur köket, ville inte att katta skulle flyga på dom.
Sen kom Mikael hem och då hade katta krupit in i hörnet på köks bänken bakom två vin dunkar.
Efter många försök så lyckades Mikael få ut katta ur köket å in till hallen där den klättrade upp för väggen å sen fick vi ut den. Arga katter är inget att leka med.

Efter maten så ringde det en kille å sa att dom trodde dom hittat vår spark ???
Det står erat nummer på den och Mathias, i pulkabacken. ?????
Killarna va supper snälla och kom med den.
Tack, tack, tur det finns snälla personer, vet att det finns dom som klagar på hur ungdomen är här men det finns MÅNGA fina, snälla och ärliga ungdomar.

Red Gold Bow Pictures, Images and Photos

Inga kommentarer: