måndag 6 juli 2009

Stor bak

Nu är det ombytta roller denna veckan här på postg.
Gubben ska ha koll på barna, sköta städer, tvätten och maten, medans jag få ligga på soffan å titta på.....
Nä, inte riktigt, jag ska göra annat och få göra det ostört, inga rumpor att torka, bråk, blöjbyten, fika eller mat som ska hindra mig utan den biten tar han, vi få väl se vad han säger om en vecka. Det är väl ingen sak att vara hemma å ta hand om barna och huset....

Jag började i dag med att baka ca 90 st bullar, 40 st skorp mazariner, 80 st bondkakor och ca 35 st dajm kakor, få se om det blir nå mer denna vecka eller om det få vara bra så, det är skönt att ha något i frysen att bjuda på om någon kommer.

Få se vad jag ska tag i i morgon, det finns så mycke som man känner att man inte hinner med och få göra klart i lugn å ro någon gång, alltid någon som skrikar på en eller så har man något som är viktigare å det är ju klart, barna är ju viktigare än hur välstädat men har el hur välsorterat man har i skåparna.
Men denna vecka hade jag tänkt börja lite, bakning stod överst på listan. Har en stor garderob uppe på över våningen som jag ska gå igenom, å där lär det finnas mycke , få se om jag dyker in i den i morgon.

Nä bäst man nattar, en ny dag kommer i morgon.
good night Pictures, Images and Photos

Inga kommentarer: