tisdag 7 juli 2009

Främmande

OJ, vilken smäll vi fick på morgonen, vi låg alla i sängen å pratade när det blev alldeles ljust och sen smällen efter en sekund, PANG.

Va upp flera gången på morgon sidan, första gången va runt 06,00 av att det ös regnade och då kom jag ihåg att vi hade tak fönstret lite väl öppet så jag sprang upp å där står Mathias å balansera på fåtöljen å försöker stänga, min söta lila grabb.
Han hade vaknat och kom ihåg att fönstret va öppet så han tänkte stänga den.
Blött blev det bara att hämta upp något att torka med å sen krypa ne igen.

Vid 07,30 vaknade jag igen av ett hemskt skrik, sprang upp å förstod att det va katten som skrek, min första tänke va att Mathias gjorde något men när jag kom till hallen så står han på huk å tittar ne genom kattluckan i källar dörren och en tråd som va fast knuten i garderobsdörren for rakt ne genom luckan, när jag öppnade dörren så hänger lilla Maja i bakbena ne för trappen och skrek, stackars liten, hon hade lekt å fastnat å skulle då fly ne till källaren men kom inte långt.

Mina planer för dagen blev inte riktigt av, en kompis från Umeå ringde å hörde om dom kunde komma förbi och det va klart, det är länge sen sist
Jag å Mikael tvär röjde undan lite.
Vi satt å pratade hela dagen å barna lekte, Vi fick barn samtidigt ( Hampus å Alle),jo vad kl gick fort.

När vi sent om sider gjort bort maten så kom Camilla å Kent-O över på kort spel, Kent-O gick hem lite tidigare ock vi fortsatte spela.

Regnet det bara öser ne....
Det har känt som en riktig höst dag i dag, har eldat i öppenspisen, tänt massa ljus och hört på hur regnet öst ne, mysigt.

rain / gif / regn Pictures, Images and Photos

Inga kommentarer: